W
przypadku, kiedy człowiek padnie ofiarą cyberprzemocy, ważne jest
udzielenie mu wsparcia psychologicznego, a równocześnie – zadbanie o
zablokowanie ośmieszających publikacji lub krzywdzących materiałów (w
tym celu należy skontaktować się z administratorem serwisu, w którym
zostały opublikowane). Wcześniej jednak należy zabezpieczyć dowody –
mogą to być, w zależności od sytuacji: zrzuty ekranu, SMS-y z
pogróżkami, zapis rozmów z komunikatorów internetowych lub czatowych,
obraźliwe maile. Mogą one pomóc w zidentyfikowaniu sprawcy. Jeśli doszło
do przestępstwa, należy o sprawie poinformować policję. Podobnie należy
postąpić, jeśli sprawca pozostaje nieznany, policja może uzyskać dostęp
do billingów telefonicznych lub logów z serwera administratora serwisu
pozwalające na zidentyfikowanie go.
Wsparcie
psychologiczne w przypadkach cyberprzemocy i porady dotyczące
rozwiązywania problemów z nią związanych można znaleźć również u
konsultantów Helpline org.pl – online (www.helpline.org.pl) lub pod bezpłatnym numerem telefonu 800 100 100.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz